Shimano Nexus Inter 5E to pierwsza na świcie piasta planetarna zaprojektowana z myślą o rowerach elektrycznych z silnikiem umieszczonym centralnie. W celu zapewnienia wysokiej wydajności przełożeń oraz trwałości zastosowano nowe rozwiązania techniczne. Dzięki tej piaście jazda na rowerze elektrycznym stanie się jeszcze większą przyjemnością.
Zmiany konstrukcyjne
Piasty stosowane w rowerach E-Bike muszą przenosić większe obciążenia niż w przypadku tradycyjnych rowerów. Aby sprostać temu wyzwaniu, firma Shimano opracowało piastę Nexus 5E. Piasta ta posiada zmodernizowane łożyska, wewnętrzną przekładnię planetarną oraz koła zębate.
W celu zwiększenia wytrzymałości oraz trwałości zastosowano łożyska kulkowe o większej średnicy bieżni oraz kulek. Zmodyfikowaniu uległa również sama przekładnia znajdująca się wewnątrz piasty. Poprzednie modele piast posiadają trzy koła obiegowe, natomiast Nexus 5E ma cztery. Zastosowanie czterech kół ma na celu zwiększenie stabilności pracy oraz zmniejszenie wewnętrznych obciążeń.
Nexus 5E charakteryzuje się całkowitym przełożeniem równym 263%. W związku z wykorzystaniem silnika elektrycznego wspomagającego pedałowanie zrezygnowano z niskich przełożeń. Biegi 4 oraz 5 posiadają wysokie przełożenie całkowite, dzięki czemu unika się dużej zmianie kadencji. Piasty z tej serii posiadają koła zębate z 24, 27 lub 30 zębami. Duże koła zębate użyto w celu zagwarantowania współczynnika przełożenia równego 1,4. Ponadto koła zębate wyposażono w 6 zgrubień. Zgrubienia gwarantują lepsze połączenie koła z elementem napędzającym i korzystne rozłożenie sił.
Doskonały wybór
Shimano Nexus Inter 5E to piasta zaprojektowana do rowerów typu E-Bike. Dzięki zmodyfikowanej konstrukcji piasta zapewnia doskonałą wytrzymałość, trwałość oraz niezawodność. Ponadto przystosowanie przełożeń do charakterystyki roweru elektrycznego gwarantuje niezwykle komfortową jazdę. Piastę tą zastosowano w rowerze Gudereit EC-5.