10gru

Pinion – rowerowa skrzynia biegów

Od wielu lat konstruktorzy napędów rowerowych przedstawiają światu wiele niezwykłych, często wręcz dziwnych systemów zmiany biegów. Pinion to niezwykłe dzieło niemieckich inżynierów, które jest nazywane rowerową skrzynią biegów. W swoim wnętrzu kryje technikę przeniesioną wprost z sportowych samochodów, a rowerzystom zapewnia na pewno doskonały komfort jazdy.

Trochę historii

W 2006 roku dwóch początkujących inżynierów Michael Schmitz i Christoph Lermen poznało się w motoryzacyjnym gigancie – firmie Porsche. Zadali sobie wówczas pytanie dlaczego rowery nie mają skrzyń biegów jak w samochodach. Od tego momentu aż do 2010 roku rowerowy świat musiał poczekać na premierę tej niezwykłej konstrukcji. W 2012 roku na drogi wyjechały pierwsze rowery z przekładniami Pinion. Obecnie ponad 100 firm korzysta z rozwiązania niemieckich inżynierów.

Co kryje się w środku?

Pinion kryje w swoim środku zespół walcowych kół zębatych zamkniętych w szczelnej obudowie. Obecnie firma oferuje dwie serie skrzyń. Seria C-Line montowana w rowerach trekkingowych, górskich oraz elektrycznych. Skrzynie z tej serii posiadają 6, 9 lub 12 niezależnych biegów. Piniony z serii P-Line znajdują zastosowanie przede wszystkim w rowerach górskich przeznaczonych do jazdy wyczynowej.

Pinion jest sterowany za pomocą manetki montowanej na kierownicy. Zmiana biegów zachodzi niezwykle płynnie. Ponadto napęd jest bardzo cichy w porównaniu do rozwiązań konkurencyjnych. Przekładnie Pinion współpracują zarówno z tradycyjnym łańcuchem rowerowym jaki i z paskami zębatymi wykonanymi z włókien węglowych.Pinion C1.12

Niezwykła wytrzymałość

Przekładnie Pinion są poddawane niezwykle ciężkim próbom zarówno w laboratorium, jak i w terenie. Wielu rowerowych podróżników przemierzyło całe kontynenty na rowerach z przekładniami Pinion. Te niezwykłe podróże udowodniły przede wszystkim, że skrzynia biegów nie zawodzi w najbardziej ekstremalnych warunkach. Czy to na środku piekielnie gorącej pustyni czy też zimnego koła podbiegunowego.

Jak się jeździ z Pinionem?

Do montażu w rowerze przekładni Pinion potrzebna jest specjalnie zaprojektowana rama. Pinion jest montowany w miejscu, gdzie w normalnym rowerze znajduje się mufa suportu. Dzięki zamontowaniu przekładni środek ciężkości roweru obniża się, przez co rower lepiej trzyma się drogi. Przekładnia nie jest skomplikowana w serwisowaniu. Ponadto wewnętrzne mechanizmy nie ulegają rozregulowaniu. A w celu konserwacji zalecana jest jedynie co roczna wymiana oleju wewnątrz przekładni.

 

Rower Gudereit LC-P 4.0 evo z napedem Pinion
Gudereit LC-P 4.0 evo

Idealny wybór

Pinion jest idealnym wyborem dla rowerzystów lubiących spokojne podróże, codzienną jazdę po mieście czy też bardziej ekstremalną jazdę poza asfaltem. Mechanizm zamknięty w szczelnej obudowie sprawia, że nie trzeba martwić się o jego czystość i stan ruchomych elementów. Duży zakres przełożeń z pewnością może zastąpić standardowy napęd z dwoma przerzutkami. Reasumując, gdy ktoś zasmakuje jazdy z Pinionem nie będzie chciał kupić roweru z innym napędem.